Skladno z omenjenim pravilnikom se lahko skupni stroški stavbe delijo po treh možnih kriterijih:
- po površini
- glede na število posamičnih enot
- glede na število uporabnikov posamičnih enot.
Način delitve posameznega stroška je z omenjenim pravilnikom točno predpisan, upravnik pa je dolžan predpisani način delitve upoštevati, ne oziraje se na morebitne drugačne želje uporabnikov posamezne enote stavbe.
Po površini se tako delijo stroški:
- toplote oziroma goriva v kotlovnici za ogrevanje prostorov (razen v primeru, če ima več posamičnih enot nameščene merilne naprave, ki omogočajo indikacijo dejanske porabe energije za ogrevanje),
- dimnikarskih storitev,
- obratovalni stroški kotlovnice (pregledi kotlovnice, toplotnih postaj, plače kurjača ipd.),
- skupne porabe elektrike (dvigala, razsvetljava skupnih prostorov in skupnih delov) in
- kemične priprave vode za ogrevanje.
Glede na število posamičnih enot se delijo stroški:
- hišniških opravil,
- deratizacije, dezinsekcije, drugih sanitarnih pregledov in sanacij,
- čiščenja oziroma vzdrževanja bivalnega okolja (košnja zelenic, čiščenje dostopnih poti,
- peskovnikov, odprtih parkirnih površin, obrezovanje živih mej in dreves…),
- nabave drobnega orodja, namenjenega izključno stavbi,
- telefonskih linij v dvigalu,
- reševanja iz dvigala,
- čiščenja jaškov za smeti,
- čiščenje snega – zimska služba,
- stroški raznih drobnih popravil na skupnih delih zaradi dotrajanosti (popravila ključavnic,
- samozapiral, okovja oken in vrat, zamenjava svetil, žarnic, tipk in varovalk, zamenjavaV sredini avgusta 2009 je pričel veljati Pravilnik o upravljanju večstanovanjkih stavb (Ur. List
- RS, št. 60/2009), ki ga je sprejelo Ministrstvo za okolje in prostor RS, s katerim je ob ostalem podrobneje opredelilo način delitve skupnih stroškov večstanovanjskih stavb.
Skladno z omenjenim pravilnikom se lahko skupni stroški stavbe delijo po treh možnih kriterijih: po površini, glede na število posamičnih enot ter glede na število uporabnikov posamičnih enot.
Način delitve posameznega stroška je z omenjenim pravilnikom točno predpisan, upravnik pa je dolžan predpisani način delitve upoštevati, ne oziraje se na morebitne drugačne želje uporabnikov posamezne enote stavbe.
Po površini se tako delijo stroški:
toplote oziroma goriva v kotlovnici za ogrevanje prostorov (razen v primeru, če ima več posamičnih enot nameščene merilne naprave, ki omogočajo indikacijo dejanske porabe energije za ogrevanje), dimnikarskih storitev, obratovalni stroški kotlovnice (pregledi kotlovnice, toplotnih postaj, plače kurjača ipd.), skupne porabe elektrike (dvigala, razsvetljava skupnih prostorov in skupnih delov) in kemične priprave vode za ogrevanje.
Glede na število posamičnih enot se delijo stroški:
hišniških opravil, deratizacije, dezinsekcije, drugih sanitarnih pregledov in sanacij, čiščenja oziroma vzdrževanja bivalnega okolja (košnja zelenic, čiščenje dostopnih poti, peskovnikov, odprtih parkirnih površin, obrezovanje živih mej in dreves…), nabave drobnega orodja, namenjenega izključno stavbi, telefonskih linij v dvigalu, reševanja iz dvigala, čiščenja jaškov za smeti, čiščenje snega – zimska služba, stroški raznih drobnih popravil na skupnih delih zaradi dotrajanosti (popravila ključavnic, samozapiral, okovja oken in vrat, zamenjava svetil, žarnic, tipk in varovalk, zamenjava razbitih stekel ipd.), varstva pred požarom in razni fiksni stroški, ki nastajajo neodvisno od opravljenih storitev ter dobav (priključna moč, priključek na infrastrukturo ipd.).
Glede na število uporabnikov posamičnih enot pa se delijo stroški:
- porabe vode in kanalščine (razen v primeru, če ima večina posamičnih enot nameščene merilnike za merjenje porabe vode),
- poraba energije za pripravo tople vode,
- odvoza odpadkov, najema zabojnikov za odpadke ter drugi komunalni stroški,
- čiščenja skupnih prostorov in
- stroški čiščenja kanalizacije in praznjenja septičnih jam
Pripravljalec pravilnika je ob sprejemu pravilnika opredelil štirimesečno prehodno obdobje, ki se izteče konec novembra 2009, kar pomeni, da je potrebno najpozneje v decembru (oz. ob pripravi novemberskega delilnika) upoštevati nova merila za delitev stroškov.
Ker se del stroškov obvezno deli glede na število uporabnikov, nam morate vsi lastniki oz. uporabniki posamičnih delov, skladno z določili omenjenega pravilnika, najpozneje do 15.10.2009, na priloženem obrazcu, sporočiti dejansko število uporabnikov.
V kolikor vašega sporočila v danem roku ne bomo prejeli, smo dolžni pri delitvi stroškov upoštevati v pravilniku določeno število uporabnikov posamičnega dela, razvidno iz tabele v nadaljevanju:
Površina posamičnega dela
Do 30 m2
nad 30 m2 do 45 m2
nad 45 m2 do 55 m2
nad 55 m2 do 65 m2
nad 65 m2 do 75 m2
nad 75 m2 do do 85 m2
vsakih nadaljnjih 6 m2
Prav tako se bo ob prehodu na nov način v določenih stavbah spremenilo razmerje med posamičnimi deli saj smo dolžni v stavbah, kjer smo v preteklosti upoštevali površine iz točkovnikov, le-te uskladiti s površinami zavedenimi v katastru stavb oz. v zemljiški knjigi.
In nenazadnje vas moramo opozoriti na določila omenjenega pravilnika, ki podrobneje urejajo način odločanja: skladno z omenjenimi določili lahko vsakdo odloča le v mejah svojega solastniškega deleža kar je še posebej pomembno v primeru solastništva posameznega dela. V preteklosti se je vse prevečkrat dogajalo, da se je odločanja udeležil le en predstavnik posameznega dela in brez posebnega preverjanja odločal tudi v imenu drugih solastnikov (običajno v imenu zakonca ali drugih družinskih članov). V bodoče takšno odločanje ne bo več mogoče, saj bo moral imeti predstavnik posameznega dela, za predstavljanje in odločanje v imenu drugih solastnikov, njihovo pisno pooblastilo.
Skladno s tem vas prosimo, da v priloženi obrazec vnesete tudi podatke o vseh morebitnih solastnikih vašega posameznega dela, ki naj tudi podpišejo obrazec. Obrazcu lahko priložite trajna pisna pooblastila (podpis na takšnem pooblastilu mora biti notarsko overjen), s katerimi boste solastniki enega izmed vas pooblastili za zastopanje. V tem primeru je dovolj, da obrazec, v katerega morate kljub temu vnesti podatke o vseh solastnikih, podpiše le njihov pooblaščenec, prav tako pa bomo v tem primeru, do preklica pooblastil, na pooblaščenca naslavljali tudi vso korespondenco vezano na vaš posamezni del (vabila za zbore…).
Za vse nadaljnje informacije smo vam na voljo na sedežu našega podjetja:
M.I.S. d.o.o., Proletarska 4, Ljubljana ali na naslovu elektronske pošte: mis@siol.net ali na telefonu 01 544 22 52.
Število uporabnikov
2
4
6
8
10
12
2
Lep pozdrav,
Upravnik
M.I.S. d.o.o.